torsdag 1 december 2011

Blåst bort?

Det var länge sedan jag skrev något här men jag har inte blåst bort i stormarna, nej då.
Det är verkligen höst på västkusten väder nu. Vi hade en riktig storm omgång i söndags och i tisdags började det igen och har sedan dess bara ökat, idag är det verkligen busväder, det blåser så hårt att fönstren bågnar och regnet kommer i omgångar på tvären, det är som om någon står ute och slänger hinkar med vatten mot huset. Ja idag är jag glad för att vara inne och greja.
Jag har börjat renovera i köket nu.
Det startade med att jag målade om kökssoffan, sedan skulle jag bara rensa ur ett köksskåp på gamla grejor som inte längre används, fick då ett infall och målade insidan på skåpet, vinrött var det, har inte blivit målat sedan vi flyttade in så det var nog originalfärgen . När det sedan blev vitt och fint där så följde resten med av bara farten kan man säga, tur jag har en harmonisk make och förstående barn som inte går i taket av alla mina projekt.
Ja sen som sagt så gick det av bara farten, igår rev jag tapeter, slipade väggar och målade lister, sen tog orken slut men köket var i en enda röra av damm och spackel..suck! Inga tapeter hade vi heller beställt..kanske skulle tänka efter före någon gång men så´n är jag, pang på bara så där. Nu har vi i alla fall beställt tapeter och jag grundmålar väggar och lister.
Så jag har att göra ett tag, det får bli en bit i taget så länge orken håller, det har varit en jobbig höst med mycket som släppt inom mig och många nya insikter. Detta tar väldigt mycket av min energi på något sätt som jag inte förstår men det ska väl vara så för sedan blir det lättare att samla ny energi, det finns liksom plats att lagra den på så någon nytta är det, jag känner mig lättare i hela kroppen även om vikten på vågen är den samma….konstigt men sant och skönt!
Önskar er en fin dag och håll i hatten om ni ska ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar