tisdag 20 december 2011

Hemma igen!

Ja så var vi då hemma igen efter att ha tillbringat sön-mån på Kroppefjäll. Vi valde verkligen perfekt tid för vår lilla semester, de var sista julbordshelgen där uppe och alla åkte hem på söndagen. Så vi hade ett helt hotell och spa avd för oss själva. Egen kock som lagade en super god tre rätters till oss på söndag kvällen, perfekt för mig som bara behöver lugn och ro Blinkar
Lite snö var det, några minusgrader och en riktigt fin julstämning. Det riktigt kliade i “kamera fingrarna” sol och snö, domherrar som gungade i träden….men  min kamera är fortfarande på lagning..åkte hem igår eftermiddag till sol, grönt och +5…ingen julstämning alls.
Om man vill koppla av i en härlig miljö, äta god mat och bara vara då rekommenderar jag en tur till Kroppefjäll ,men som spa är det en bit kvar för de nya ägarna att jobba på. Ska bli spännande att se hur de tänker vidare utveckla detta. Maken tog en helkropps massage som var bra fanns många olika att välja på men jag valde ingen behandling denna gång, kände inte för det ville bara vara i lugn och ro, bastade, badade, tränade en timma i gymmet och vilade, så skönt. De ordnar musikhelger nu i februari och det kommer vi att åka upp på har inte bestämt vilken än.
Här har vi ingen julstress alls, vi kommer att fira julafton här hemma bara familjen som vi brukat göra de sista åren, jag är så trött på att fara runt, en timma här, mat där och på kvällen rasar man ihop i soffan trött och mätt efter att ha ätit hos alla man måste besöka. Nej vi firar i lugn och ro, äter det vi vill ha och tar det lugnt.
Nu ska jag ta och färdigställa alla de projekt jag startat upp under hösten Blinkar rensa ur de sista grejorna och å lite ordning i röran…
Ha en fin dag alla.
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar