måndag 2 januari 2012

Nyårslöfte!

Jag skulle inte ha några löften det hade jag bestämt bara saker som jag vill ge mig själv och tänka lite extra på men nu när jag kom ner i köket för att äta frukost kom jag på det.

Jag lovar här och nu att, bli bättre på att planera min matlagning, att slänga mindre mat. Det låter konstigt och känns lite skämsigt att säga, slänga mindre mat. När en stor del av jordens befolkning inte kan äta alls, när många människor här i sverige inte har råd att handla mat och äta sig mätta, speciellt nu i januari när de flesta har dåligt med pengar, så lovar jag att slänga mindre!

Men det blir så ibland, man lagar för mycket men samtidigt är det inte tillräckligt för en middag till, vad händer då? Jo det åker in i en burk i kylen, en burk som sedan slängs när den blivit för gammal. Nej nu får den åka in i frysen direkt för om jag har tillräckligt med burkar så blir det en middag eller pålägg till en pizza.

Nu får det vara slut på detta slöseri.

Helena.

1 kommentar:

  1. Förståndigt, Helena...man är ju helt bedrövlig med det där, jag är likadan...och dagen efter när man har tänkt att ta den där burken är man inte sugen på den maträtten..va?? Sugen??, som du skriver många har ju ingen mat alls.

    SvaraRadera