tisdag 3 april 2012

Ja det gör det!

IMGP3518 (640x425)

Livet går vidare, vad som än händer så fortsätter det, på ett eller annat sätt. Det förändras och man kan välja om man gillar det eller om man vill vända och vrida på det men vidare går det. Jag har nu tillbringat ganska lång tid med att vända och vrida på mitt liv, kanske inte så mycket på det praktiska hur det fungerar, utan mer på mina tankar och känslor kring detta.

Ska jag fortsätta blogga…. Hur vill jag då skriva, vad vill jag skriva om och framför allt varför vill jag skriva och för vem.

Första tanken är att jag vill skriva för min egen skull men varför då i en blogg.. jag skulle lika gärna kunna skriva för mig själv i ett word dokument, varför vill jag dela mina tankar och upplevelser med andra människor helt öppet så här?

Kanske för att jag vill ge något tillbaka, jag gillar att läsa andras bloggar om olika saker, får många tips och idéer om alla möjliga och ibland omöjliga saker. Får inspiration och förklaringar. Det finns en mängd olika inriktningar på bloggar men jag har svårt att passa in min blogg i någon kategori, det är lita av allt och så kommer det att få fortsätta vara, det blir en salig blandning av allt som händer i mitt liv.

Det blir alltså en fortsättning här men jag har för min egen skull gjort en namn ändring, det som förut var “Så här är det med livet” blir “livet går vidare”, jag väljer att låta livet gå vidare med de förändringar jag väljer att göra och hur det blir det kommer jag att skriva om här.

Så välkomna att dela min fortsatta resa……

Helena.

4 kommentarer:

  1. Tack, det ska bli roligt att fortsätta följa Dig. Min blogg är ju oxå lite av en "spretblogg". Jag började som trädgårdsblogg när jag köpte mitt växthus. Någon trädgårdsblogg är den verkligen inte längre. Jag skriver om det som är aktuellt för dagen. Det kan vara mat, inredning, bygge, loppis,livet osv osv...
    Jag gillar att läsa bloggar där man kan hitta lite av det mesta. Man får inspiration och goda råd, tips och hjälp och man kan få sig ett gott skratt. Ibland fäller man en tår. Vi är många som delar med oss av vårt liv och det har berikat mitt måste jag erkänna. Jag tror att det är så att " En gång bloggare alltid bloggare" Jag fortsätter hänga här hos Dig. Så får det bli! :o))
    Kram och ha en bra dag!
    Åsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din bloggvänskap den betyder mycket för mig!
      Kram Helena.

      Radera
  2. Jag håller med föregående! inte har jag någon inrenings blogg som det va tänkt från början....men jag håller med dig att skriva som man känner för dagen! Att få läsa om dig vilket tufft liv du levt i är bara nyttigt tror jag......tänk att få sådan respont från människor man aldrig träffat..det värmer mitt hjärta iaf.....

    Ha en ljuvlig dag!
    kram wivi

    SvaraRadera
  3. Ja det är väldigt givande att få så varma ord från människor man aldrig mött, det värmer i hjärtat!
    Kram till dig Wivi och en nos puss till Chivas!

    SvaraRadera