fredag 27 april 2012

Längtar!

Jag längtar efter sol och värme.
Jag längtar efter ljumna kvällar med ett glas vin i trädgården, fåglar som sjunger....
Börjar tröttna på storm och regn nu, visst det är ganska så varmt men det blåser något så in i den och regnar. Tänkte vinden skulle blåsa bort regnmolnen men det verkar som förgjort.
Eller kanske det fungerar, det kommer små solglimtar nu, härligt.
Trädgårdsarbete längtar jag efter, det växer och blir grönare för varje dag som går. Björkarna börjar slå ut och tulpanerna har knoppar, även de som rådjuren var och knaprade på, det trodde jag inte men tydligen så har blommorna klarat sig och det var bara de yttersta bladen som rök med.
Så var det sista helgen i april, redan 1a maj nästa vecka, tiden bara far iväg.
Har som sagt börjat sortera bland inläggen här och sätta etiketter på de flesta, det tar tid eftersom jag skrivit ganska mycket. Samtidigt så är det väldigt roligt att gå tillbaka och läsa, se bilderna och minnas, snart är nog det mesta klart och då kan man lätt klicka på det man vill läsa om och ha det samlat.
Önskar er en fin fredag, Helena.

1 kommentar:

  1. Hoppas du har bättre väder idag. Här är ett strålande solsken. Helblå himmel och nästan sommarvarmt.
    Ha en jättefin helg nu och kanske du kan ta ett glas vin i trädgårn. Det ska jag :o))
    KRAM Åsa.

    SvaraRadera