tisdag 1 maj 2012

Fattigt!

Jo det blir lite fattigt utan bilder..
Jag har grävt en ny rabatt. Jaha hur ser den ut då? Så mycket enklare det blivit med en bild, eller hur?
Den är rund ;) runt en sten stolpe, där förut vår flaggstång stod, den var rutten och blåste ned i en storm för länge sedan och vi har aldrig brytt oss om att skaffa någon ny.
Jag har alltid velat ha en rabatt där men förut stod stora björken bredvid och marken var hård som sten och torr som fnöske. Nu när björken är borta så tog jag tag i att gräva, det var tungt och idag är jag stel men inget ont i ryggen!!!
Var på plantskolan i Munkedal igår och köpte nya rosor, har alltid velat ha en randig ros en vit och rosa, rosa mundi tror jag den heter så nu har jag en! och en som hette Mamma Mia, så köpte jag en Penny lane men den ska jag byta idag för jag ångrade mig ;) blir nog en rosa mundi till i stället..
Trädgård är kul!
Låg i sängen i morse och såg ett program från Chelsey flower show, jösses så mycket vackert..
Så nu tror jag att det blir bara rosor i nya rabatten med låga blå blommor som marktäckare.
Snart har jag nog en kamera så det inte blir så fattigt här...
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar