måndag 23 juli 2012

Exploaterat..

Åter i hemtrakterna.
Ja nu har vi parkerat vagnen i Ånnaboda i Kilsbergen, Örebro.
Här har jag varit mycket under de år jag bodde i Örebro, tränat hund, vandrat, åkt skidor….
En oas för friluftsintresserade är det men som det ändrat sig, så mycket som är tillrätta lagt, stigar som är asfalterade, raststugor med bryggor… visst är det fint och bra att alla kan utnyttja naturen men det är inte min grej. Det är nog därför jag gillar Dalsland så mycket, samma natur men hälften så mycket folk.
Så gårdagens upplevelse är nog att, allt är förändrat…
Självklart så finns det nog orörd natur om man tar sig längre in i Kilsbergen och visst är det bra att alla kan komma ut på ett enkelt sätt men det passar inte mig.
Idag går färden till min lilla farmor och sedan till mor för middag, i morgon rör vi oss hemåt igen. Vädret är uruselt med storm och regn!
Önskar er alla en fin dag, Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar