lördag 7 juli 2012

Funderar lite på en sak…

IMGP5352 (640x425)
Jo det regnar nu igen.. vi har haft tre dagar med sol och värme, så härligt men nu strilar åter regnet.
Jo jag läste just en sak som fick tankarna att tumla om lite. Behandlar vi oss själva så som vi behandlar våra nära och kära?
Pysslar vi om oss själva när vi blir sjuka så som vi gör med omgivningen? Hur gör jag när någon säger dom har ont i huvudet? Jo då säger jag nog, så tråkigt, stackars dig, är det något du behöver, ta och vila en stund så fixar jag… men om jag själv har ont i huvudet vad gör jag då?
Bara ett exempel av hur många som helst… men hur behandlar jag mig själv i dessa situationer? Och hur gör ni?
Jag tar väl en värktablett och fortsätter med det jag ska göra.. här ska inte gnällas, det går väl över Blinkar men inte skulle jag säga så till någon annan, en arbetskamrat eller barnen… vad är skillnaden? och varför är det så mycket enklare att pyssla om någon annan än sig själv? Många frågor på en gång men tanken fascinerar mig.
Jag vet att jag är urdålig på att ta hand om mig själv, ändå har jag de senaste åren blivit otroligt mycket bättre på det.
Önskar er en fin lördag!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar