söndag 8 juli 2012

Nu är den färdig!

IMGP5566 (640x425)IMGP5567 (640x425)

Köpte i vintras en furuhylla med olika sektioner och med glasdörrar, projektet var att skapa mig ett bokskåp. Har det senaste året rensat ut det mesta av min boksamling och den gamla lagerhyllan från det stora varuhuset ekade tom Blinkar

Dessa skåp fyndade jag på annons för 200kr.

IMGP5576 (425x640)

Valde att måla den i samma färg som väggen för att den skulle smälta in och ge ett lugnare intryck då den står i sovrummet. Så mycket plats det blev i den, fick in tvn som förut stått på byrån och stört mig, så nu är det bara att öppna dörrarna om man vill se för att sedan stänga och det blir lugnt! Inte mycket böcker kvar som synes och alla stora fakta böcker och annat ryms i skåpet under, än så länge är lådorna tomma.

Total kostnad med, hylla, färg och beslag blev ca 500kr!

Jag är super nöjd och den gamla hyllan får väl följa med dottern när hon flyttar!

Önskar er en fin söndag, här är lite mulet men varmt och skönt.

Helena.

2 kommentarer:

  1. Suveränt snyggt du! Så perfekt skåp som rymmer det mesta och att få in tv.n är ju kanonbra ju.
    Det där gjorde du bra!
    Ha det så gott!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Tack, jag blev väldigt nöjd med det!

    SvaraRadera