torsdag 23 augusti 2012

Är jag en hemsk människa?

IMGP5710 (640x425)

Fick mig en tankeställare här i morse när jag morgonlästa bland olika bloggar.

Jag orkar inte bry mig längre!!

Läste om en människa som skrev om sin kamp mot olika myndigheter osv… det gick på och på om hur illa behandlad hen blev hur beslut togs och kom bort osv. Helt klart hemskt och jobbigt för denna människa men tanken jag fick var “ jag orkar inte bry mig” då kommer genast nästa tanke, “ vilken hemsk människa jag är” Tänk om detta hänt mig, tänk om det hände mig för att jag tänker så… Samtidigt så behöver jag inte bry mig om det eller bry mig i tanken kan jag men det är inte jag som ska … jag har så länge strävat och kämpat för att alla ska ha det bra och problem fritt, oftast helt i onödan, det vet jag nu.. Varje människa och deras närmaste ansvarar själv för hur de mår om man bemöter alla med respekt och vänlighet så räcker det.

Man läser om svälten i olika länder, krig och elände, barn som far illa, ja hela världen är fylld av människor och djur som far illa, man blir påverkad av det man läser, får tankar och känslor väcks, vad kan man göra, hur kan man hjälpa? Det blir för stort för mig, jag orkar inte och behöver heller inte men tänk om KARMA finns på riktigt?  Blir jag då i nästa liv en människa som ingen hjälper..nu svävar jag ut igen men tanken finns där.

Men jag tröstar mig med att jag finns för de som vill ha hjälp, jag gör det jag kan om någon ber mig, jag lägger en peng i varje insamlingsbössa jag ser, jag ler mot alla jag möter osv

Det räcker nog..

Ja ibland är jag en hemsk människa, fast inte hela tiden Blinkar

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar