onsdag 29 augusti 2012

Nu rensar jag igen.

Ja nu är det äntligen dags att göra om den nästan oanvända matsalen, knäppt ord men det är rummet där vår stora matsalsmöbel förvaras..Vi har ett ganska litet hus och detta rum har känts onödigt outnyttjat! En stor matsalsmöbel med plats för 10.. 6 stolar, en stor klaffbyrå, ett gammalt skrivbord ett data bord och div annat har förvarats där. Min symaskin står på golvet och tas upp på bordet ibland… osv!
Vi använde rummet ganska mycket förr, födelsedags kalas, julmiddag osv men senaste åren har det mest fungerat som avställnings rum för saker man inte vet var man ska göra av, nu vill jag inte ha det så, vill inte samla på mig mer saker eller ha “dödaytor”. Jag vill ha ett riktigt arbetsrum med ytor att breda ut mig på, kunna ha symaskinen uppe, fotoskrivaren enkel att använda med fotopapper nära, dator plats, möbler som fungerar i vardagen. Sköna fåtöljer att sitta och läsa i..
De möbler vi nu har där är arvemöbler från morfar och hans syster, gamla vackra men opraktiska saker som nu åker ut!! Vissa säljs, andra ställs undan till barnen om de vill ha senare, den handgjorda klaffbyrån som var en brudgåva från min morfars far till min morfarsmor sparas. Matsalsmöbeln vet jag inte än om jag ska sälja…den får stå ett tag i boden.. Blinkar
Ja det känns helt rätt nu när ungarna är på väg ut, att satsa på mig själv och hur jag/vi vill ha det.
Önskar er en fin dag, Helena.

2 kommentarer:

  1. Att du inte slår upp väggen till köket så du får ett stort kök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver inte större kök, bara ett arbets och avkopplingsrum.
      Helena.

      Radera