torsdag 6 september 2012

Än så länge…

IMGP6036 (640x425)
Än så länge har september bjudit på fint väder, lite kallt på morgon och kväll men annars soligt och fint, som hösten ska vara.
Jag har äntligen tagit tag i att förvandla den gamla matsalen till ett arbets rum eller vad det nu blir när det är färdigt. Alla möbler är undanställda, skrivbordet fick jag sålt, så nu ska en liten flicka få det i sitt rum och det känns bra. Det sitter så mycket minnen i möbler som följt med genom åren, tror jag haft det skrivbordet i 25 år men jag minns fortfarande när jag såg det första gången hos morfar och fick med det hem. Det har följt mig sedan dess, vid det pluggade jag stenhårt på komvux, skrev c-uppsatsen på högskolan, det fungerade som matbord i den lilla lägenheten osv..
Men det känns som om jag är färdig med gamla ärvemöbler nu, som om jag vill starta nytt med eget val på något sätt…
Idag fortsätter målandet av väggar och element, finns det tråkigare saker att måla än element?? Blinkar
Önskar er alla en solig och fin dag.
Helena.

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas att du visar rummet när det är klart :o)
    Ha en solig och fin helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera