tisdag 25 september 2012

Att se sitt hem med nya ögon…

IMGP6228 (640x425)

Nej då bilden har som vanligt..nästan i alla fall.. inget med texten att göra, tyckte den var fin bara..

Men för att gå in i ämnet då. Jo idag har jag haft mannen från banken här för värdering av vårt hus. Städat och fejat hade jag gjort, inga större drivor med hundhår i hörnet, inga smutsiga kläder någonstans…stängde dörren till tonårssonens rum.. Tyckte det såg riktigt hyfsat ut.

Men så går man där med mannen som kikar precis över allt, in i skåp, öppnar sonens dörr.. ner i källaren..

Och jag undrar vad han ser, där jag ser ett hem som vi bor i och trivs med, ett kök där det oftast luktar nybakat, där kaffet åker på när någon kommer, kökssoffan som är så skön att ligga och vila i, vårt hus där man kan måla och såga i hallen Blinkar om man vill, det är inte så .. Ja vi har ett trivsamt hem där man kan andas och vara som man är. Men vad såg han?

Usch, jag säger det att den dag vi ska sälja, så ska jag vara långt borta den dag då det är visning.

Men nu är det gjort, något värde fick jag inte nu men vi ska träffa damen på banken i morgon så då får vi veta. Inte för att det har så stor betydelse just nu, eller det har det väl kanske för om han värderar det lågt så kanske vi inte får det lån vi vill ha..suck!

För mig är huset ovärderligt, nästan, här har våra barn vuxit upp, deras namn finns skrivna både här och var Blinkar här bor vi och har det bra, ett hus fullt med värme, kärlek och nybakat bröd!

Önskar er en fin tisdag i storm och regn !

1 kommentar:

  1. visst är det konstigt, när det kommer någon som aldrig varit hemma hos en förut så ser man plötsligt sitt hem med andra ögon... man ser plötsligt de där listerna som skulle suttit där och att det fattas en bit av korkmattan i vardagsrummet... sånt man aldrig tänker på annars. Det är väl det som kallas för att vara hemmablind!

    SvaraRadera