lördag 15 september 2012

Ge bort en bok!

IMGP6138 (640x425)
Idag är det “Ge bort en bok” dagen!
Alltså, man tar en bok, skriver i den att, “ Varsågod, läs mig och ge mig vidare” sen lägger man den på något bra ställe, för någon annan att hitta och läsa!
En väldigt bra ide, tycker jag!
Passade på att tjuvstarta i torsdagskväll när vi hämtade dottern vid tåget, la en bok inne på stationen, hoppas någon får läsglädje på tåg eller buss nu! Blir nog en eller annan bok som läggs ut idag också någonstans men häng på alla ni som läser, rensa i hyllan och glädj någon annan.
Solen skiner och vinden har avtagit här på kusten, blir en fin dag idag!
Helena.

2 kommentarer:

  1. Vilken bra grej! jag skall titta i bland mina böcker och se om det finns nåt att placera ut någonstans.
    Ha en skön helg!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, hoppas vi blir många som ger, har lagt en i busskuren i centrum när jag var och lämnade återvinningen.
      Ha en skön helg.
      Helena.

      Radera