måndag 24 september 2012

Måndag..igen!

IMGP6278 (640x386)

Dagarna går ruskigt fort tycker jag, vart har helgen tagit vägen?

Nu är det måndag igen, maken jobbar, sonen är i skolan och jag och hundarna går här hemma och skrotar. Har en otrolig träningsvärk i hela kroppen efter gårdagens hundträning. Om man som jag tränar flera hundar så får man gå och gå. Vill inte binda upp dom utan de som inte tränade fick sitta i bilen och jag fick traska upp och ned för berget och byta… Blev en hyfsad träning, ingen toppen prestation men godtagbar, inga prov som slipas inför utan mer basic grundträning som är ganska tråkig men välbehövlig, mängder med knott var det också som anföll i stora flockar…

Idag plockar jag och röjer undan för i morgon kommer värderingsmannen från banken, måste väl “homestyla” lite då.. eller i alla fall röjja undan det värsta. Vi ska skriva om lånen och öka på lite inför grävning och anslutning av kommunalt vatten och avlopp och då behöver vi göra en nyvärdering av huset. Som jag har rensat de senaste åren så borde det inte finns mycket kvar att plocka undan men av någon underlig anledning så finns det mängder av saker…

Solen skiner och det är en fin höstdag här hos mig.

Önskar er alla en fin måndag, Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar