måndag 7 januari 2013

Grå, grå…

Grått och dystert är det här hos mig på västkusten. Dimman ligger som en blöt filt över allt. Små, små vatten droppar som gör mig genom blöt på hundpromenaderna.

Det mesta känns segt och trist när vädret är så är, jag saknar verkligen att ha ett arbete att gå till, arbetskamrater att prata med och saker att göra som får tiden att gå, visst gör jag saker här hemma men det blir liksom inte det samma.

Nu går jag och väntar på att få operera mina ögon, cancer medicinen (Tamoxifen) som jag började med i somras hade som biverkning att man kunde få grå starr, vilket jag lyckades få. Mitt i synfältet på båda ögonen, vilket gör det otroligt svårt att se och fokusera på långt avstånd och i mörker, vilket i sin tur gör att jag absolut inte får köra bil, vilket gör mig otroligt beroende av andra…

Båda linserna ska bytas ut men väntetiden är lång, starr räknas inte som en alvarlig synsjukdom och därför får jag vänta. Men om allt går som det ska så är det dags för första undersökningen inför op den 15e, om jag har tur och inget allvarligare kommer mellan, som det gjorde i december när jag hade tid.. så jag håller tummarna..

Jag önskar er alla en fin måndag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar