fredag 25 januari 2013

Sorgligt…

IMGP7135 (640x425)

Ja här är det sorgligt dåligt med inlägg numera, man kan nästa tro att jag gått i ide totalt men det har jag inte. Här är ruskigt kallt just nu och har varit det ett tag, vackert är det när solen skiner och frosten gnistrar, vi har haft några såna dagar nu men frosten innebär fuktig luft och fuktig luft går genom märg och ben här på kusten..

IMGP7144 (640x425)

Här är så kallt att till och med stenarna har mössor på Blinkar

Det är mycket funderande nu, min sjukskrivning går mot sitt slut, i mitten av Mars är dagarna slut och jag ska anmäla mig hos arbetsförmedlingen. Men innan det är det möten med en hel massa olika människor som ska hjälpa mig med olika saker, jag har en fast anställning men det kommer nog att dröja innan jag kan utföra mina normala arbetsuppgifter, lite sorgligt känns det, för visst saknar jag arbetet med barnen och alla härliga föräldrar, arbetskamrater osv men livet gå vidare i nya spännande spår. Varför ska jag då anmäla mig hos arbetsförmedlingen om jag har en fast anställning kan man undra oh det har med olika regler att göra, när dagarna hos fk är slut och man inte kan av olika orsaker gå tillbaka så är det af, som tar över men först ska vi höra vad arbgivaren kan erbjuda, kanske någon trevlig omplacering fram över men först behöver jag bli frisk och stark igen…

Många klagar på försäkringskassa och alla regler, arbetsgivare som bråkar och oförstående läkare  men jag får säga, att det team som jag har runt mig fungerar utmärkt och jag känner ett stort stöd från alla. Har jag haft tur.. kanske det men man kommer långt med positivt tänkande och en underbart stöttande familj och vänner…

Så idag är det möte med min rehab koordinator Jenny, ska bli spännande.IMGP7171 (640x425)

Önskar er alla en fin dag!

Helena.

1 kommentar:

  1. Hoppas du blir bjuden nåt som du verkligen tycker om.
    Jaså är det så att man bara har ett visst antal dagar som man får vara sjukskriven!! Men sen då?? Om man inte är frisk dårå....?

    I alla fall skulle jag tacka dig för den rara kommentaren hos mig :o)
    Jag blir så glad över alla fina ord.

    Ha en härlig helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera