tisdag 26 mars 2013

Nu har våren kommit…..

Det började så smått i lördags med strålande sol men isande vindar… Nu har vinden lagt sig men solen är kvar. På nätterna är det fortfarande många minusgrader men dagarna är sköna. Solen värmer och jag an äntligen börja greja i trädgården, kratta lite, elda lite i gräskanter, klippa buskar och fåglarna kvittrar i bakgrunden, igår när vi var ute med hundarna hörde jag koltrasten sjunga.

Inga vårblommor har kommit än, inte ens några vårlökar som stuckit upp sina blad men det kommer. Såg att grannen ställt ut krukor med mini påskliljor men de hängde slappt över kanten så jag har inte planterat något än men snart så, det är ju påsk så något fint vill jag ha i en kruka vid trappa, får väl ta in den över natten…

Strålande sol idag också !

Idag ska jag påbörja en utredning om min arbetsförmåga, arbetsterapeut idag, sjukgymnast på torsdag och psykolog i nästa vecka, ska bli spännande att se hur de bedömer mig.

Önskar er alla en fin dag.

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar