torsdag 4 april 2013

Ännu en dag…

IMGP7284 (640x425)

Ännu en dag med strålande sol här på kusten, så skönt!

En dag helt utan inplanerade aktiviteter, inga krav, inga måsten, känns skönt. Det har rullat på i över en vecka nu med något besök någonstans varje dag. Kan tyckas som en vanlig sak för många men för mig är det otroligt tröttande, att hålla uppmärksamheten i vanliga samtal är svårt ibland men när det gäller, besök hos sjukvård i utrednings syfte är det jobbigt, att svara rätt, göra rätt, det tar energi men samtidigt är det väldigt roligt och jag orkar mer för varje vecka.

Så, en sån här dag är skönt att ha, att helt ensam skrota runt och göra vad jag vill, sätta mig en stund i solen och bara samla ihop mig lite.

Har rensat ur kylen och torkat alla hyllor, behövs efter all påskmat och annat. Slängt in bilens hundfällar i tvättmaskinen och ska snart gå ut och städa ur bilen, behövs verkligen efter vinterns alla turer…

Sen ska jag sätta mig en stund i sköna stolen mot grannens garage och lyssna på “ Sonias hemligheter” …..

Önskar er alla en fin dag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar