onsdag 17 april 2013

Dagens fynd!

vår 003 (425x640)

Det blåser hos mig idag, mycket och på fm väldigt kallt, har grejat inne idag men hundarna sa ifrån Blinkar nu var det dags för promenad och lite aktivering.

Så jag byltade på mig för att inte frysa ihjäl! Döm om min förvåning när vindarna var ..tja, inte så varma men heller inte isiga, efter halva rundan rann svetten på ryggen och i solen var det väldigt varmt.

Efter promenad och lite dummyträning satte jag hundarna i gården och tog en sväng med kameran.

Och där i gräset långt in bland buskarna vid grannens uthus fann jag årets första lilla blåsippa!

Tur inte någon såg mig där jag låg på mage bland buskarna och fotade Blinkar

vår 010 (640x425)

Videkissarna har snabbt blivit stora och snart är de över för detta år, det går fort nu när värmen kommit. Spirar små gröna blad och strån över allt, så härligt!

Märker på bilderna att ögonen inte är som de ska, får börja fota med autofokus igen, många oskarpa bilder blir det nu och solljuset irriterar väldigt. Har bokat tid för privat operation nu, det blir dyrt men vilken skillnad på linser det var, fanns för alla olika möjligheter och de kan även korrigera mitt vanliga synfel samtidigt..

Önskar er en fin kväll.

Helena.

2 kommentarer:

  1. En liten kvällshälsning till dig. Hittade dig när jag tittade in hos Åsa.
    Ha en bra vecka och må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar!
      Önskar dig en fin vecka också..
      Helena.

      Radera