lördag 27 april 2013

Känns bra…

IMGP6968 (425x640)
Ligger här i sängen med datorn på magen, morgon kaffet i koppen och läser om alla som ska på olika aktiviteter idag, fb är bra för det.
När jag skriver aktiviteter, så menar jag förstås hundaktiviteter, vänner som är nervösa inför jaktprovsstart, som taggar för start på bruksprov eller andra tävlingar, som fixar och trixar inför utställningar. Så såg mitt liv också ut förut. I hela mitt vuxna liv har olika aktiviteter med hundarna spelat en stor roll, det var planering och fix, det var segrar och floppar, ja det var så roligt, tidiga morgnar i bilen i snöstorm på väg… härliga stunder i solen vid någon sjö i skogen, kaffe i koppen och glada vänner…
För bara något år sedan hade avunden gnagt mig när jag läste om allt,stressen över allt jag missade, över mina hundar som inte fick några resultat, rädslan över att försvinna ur alla resultatlistor, man är aldrig bättre än sina senaste resultat ska ni veta och jag har inte gjort några resultat på många år nu så…. Resultat och resultat, ser det ordet på många ställen nu men definierar det mig? är jag mina resultat, är JAG prestationen? Nej inte nu längre men under många år så.. JA det var jag!
Men nu då? Nu när jag inte längre är med i snurren, inte startar varje helg, tränar som en tok och är med i listorna, vem/vad är jag då?
Jag är jag en människa med genuint hundkunnande som tränar när jag har lust som startar när jag känner en längtan efter det, som ställer ut för att det är kul…. Jo jag är en bättre hundförare nu, har inget behov av att visa vad jag går för genom att tävla, tävla…. jag hjälper gärna någon med tips om de frågar men har inga kurser. Har inte längre något behov av att vara med, känner glädje för de som gör fina resultat och ser de nya unga hundförare som är i starten som är som jag var då för så länge sedan och önskar dom lycka till, för hundsporten är kul den har gett mig så mycket genom åren och kommer alltid att vara en del av den jag är.
Men idag ska jag inte göra något alls, bara ta det med ro och göra det jag vill, en promenad eller två, träna lite för att det är kul….
Önskar er alla en fin dag!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar