tisdag 2 juli 2013

Varför!?

011 (425x640)
Varför är här kallt och blåsigt?
Kände i morse att en kopp kaffe på trappan i pyjamas hade varit härligt, att bara kunna sitta där och lyssna på fåglarna, känna den ljumma vinden och se solen!
Kaffe på trappan, då hade jag fått haft tjocktröja och raggsockar, sitt underlag för att inte frysa rumpan av mig…. osv! Det är +12, mulet och blåser halvstorm..
Nej det fick bli kaffe i sängen under varma täcket. Där surfar jag runt på olika bloggar och läser om svettiga löprundor som avslutas med dopp i havet, folk som sitter i skuggan och läser en bok, utan att ha en filt om sig…
Varför är det inte sommar, sol och varmt här på västkusten i år?? Jag vill åka till sjön och kvällsbada i det ljumna vattnet, paddla på ett stilla hav, vila i hängmattan med en bra bok, ja jag vill helt enkelt ha sommar… är det för mycket begärt??
Helena.

1 kommentar:

  1. Det lurer jeg på også... jeg begynte å rydde i kjelleren. Noe fornuftig må man jo ta seg til når en ikke kan ligge i solen og kose seg om dagen. Men sommeren kommer nok...

    SvaraRadera