måndag 26 augusti 2013

Ja livet går vidare….

Det gör det, visst är det tomt här hemma utan Ellen, vi hade haft henne så länge och de båda andra är uppväxt med henne. Det tar tid att få in nya rutiner, vem ska skälla på bilarna, vem ska påminna matte om maten.. osv… men det börjar ordna sig nu. De är mycket lugnare nu, sover mer… ja det är liksom “time-out” här nu…
Helgen har gått i “hundens tecken” utställning i Uddevalla i lördags. Många vänner som var där, vi hade knytkalas med mängder av god mat men jag känner att det har tagit mycket av min energi allt det som varit med Ellen, jag blev fort trött och fick gå till bilen för en stunds vila. Men jag visade min hund utan några som helst problem och det hade inte gått för ett halv år sedan så det går framåt.
På söndagsmorgonen var det tidig avfärd mot Orust där det var fågeljakt på gång. En härligt solig morgon och förmiddag hade jag och hundarna, lutad mot en trädstam vid strandkanten satt vi och väntade och väntade… Blinkar änderna hördes högt från andra sidan udden där jaktmarken tillhör någon annan.. Ett eftersök fick vi i alla fall, tungt och svårt för hundarna i den mega höga vassen.
Idag tar vi det lugnt, soligt och varmt är det fortfarande.
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar