tisdag 15 oktober 2013

Efter dimma kommer sol…

025
I morse när jag vaknade låg dimman tät, riktigt så där tjock och blöt som den kan göra här på kusten. Tyckte lite synd om maken som tagit ledigt för att jaga älg.
Men nu skiner solen igen och det är härligt varmt. Satt ute och drack fm kaffe i solen med en bok jag köpte i morse. Jo vi var in till stan en sväng för gubben skulle uträtta lite och då passade jag på att ta mig en promenad runt och kika lite. Var bara vår fina bokhandel som öppnat, en lite kik kunde jag väl ta mig, trots att jag dyrt och heligt svurit på att inte köpa mer böcker…. men vår bokhandel vill jag ha kvar och om ingen handlar så… författare ska också leva så jag gjorde två goda gärningar där Blinkar eller hur? Två böcker fick jag med hem, en till sonen tänkte jag, om hur man tjänar sin första miljon, den tyckte jag passade honom Blinkar och så en till mig “Let go” bli fri från ditt kontrollbehov, av Emma pihl, Himla intressant bok, har aldrig sett mig som en människa med någon sorts kontrollbehov men tjo vad jag bedrog mig, känner igen mig i så mycket av det jag läser! Så nu går jag ut i solen en stund igen och fortsätter läsa!
En fin dag önskar jag er alla.
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar