torsdag 31 oktober 2013

Godmorgon!

031 (640x425)
Höst i Bohuslän kan vara alldeles underbart vacker med krispig klar luft och solsken eller så är det som idag!! Varmt, hård vind och regn på tvären. Det blir aldrig riktigt ljust ute och dimman ligger ruggig..
Då är det skönt att tända ett ljus när man stilla äter frukost..
Sitter och bläddrar i “Amelia jul” som jag köpte igår, så många spännande nya recept att testa, godiset förstås Blinkar maten är jag synnerligen traditionell med men nya godis sorter testar jag varje jul. Förra året var det tomtefudge, gjord på skumtomtar, väldigt goda blev de men inte det minsta juliga i smaken, passar nog mer till påsk. Året för det så gjorde jag marängfudge, syndigt god blev den men för mig i alla fall svår att få bra. Så vad blir det i år ? kanske saffrans kola, den får jag i alla fall ha för mig själv då familjen inte gillar saffran…..
Jag gillar jul men kanske mest tiden innan jul, när man köper klappar, gör godis, bakar kakor och pysselpyntar här hemma, både inne och ute. Ska bli så kul att vara i en blom och presentbutik så här till jul, alla blommor och fina paket man kan fixa till, får nog börja öva paket inslagning nu Blinkar Köpte faktiskt årets första julklappar igår, till barnen så klart de är roligast att handla till..
Var på Rusta och handlade lite paketpapper, julstjärnor och annat kul, där fanns många fina saker till otroligt bra priser.
Snart måste jag ut med hundarna, de bryr sig inte om storm och regn, ut ska de. Sen får jag kamma mig Blinkar och åka till jobbet.. så härligt det är!
Önskar er alla en fin dag.
Helena.

1 kommentar:

  1. Knäck med hackad turkisk peppar istället för hackad mandel, ljuvligt och juligt :-)

    SvaraRadera