onsdag 30 oktober 2013

On- line igen!


039 (640x425)
I lördags morse vaknade jag tidigt, tidigt av ett konstigt oväsen ute! Det dånade och mullrade, genom rullgardinen syntes ljus glimtar. Det var ett riktigt ordentligt åskväder, så här i oktober, det tror man ju inte men så var det och när jag sedan slog igång datorn så var internet borta. Ingen telefon hade vi heller då den också går över bredbandet. Ringde telia och fel anmälde, fick då till svar att det skulle vara fixat tills onsdag, så nu har jag varit utan datorn sedan i lördags, så handikappad man blir, vad ska man göra….
Men nu är det fixat, det visade sig vara åskan som slagit ut modemet som nu är utbytt!!
Mycket har hänt här hos mig, jag har börjat praktiken nu! Sjukskrivningen är avslutad vilket känns otroligt skönt, jag är inskriven hos arbetsförmedlingen och har börjat arbetsträna eller vad det ska kallas, 10 tim/v ska jag nu jobba. Fick fria händer att själv ordna med praktik plats, mitt gamla jobb kände jag att det inte var någon ide att gå tillbaka till då jag sagt upp min tjänst. Känner att jag nu vill pröva på något helt annorlunda, så jag ringde min frissa som förutom frisersalong också driver en blom och present butik och visst var jag välkommen dit för praktik!!
Började i måndags och det är bara så roligt, grejja med blommor, testa att göra grupper och gravdekorationer, plocka bland fina saker och prata med folk, jag bara njuter! Men oj så trött jag blir av bara 2,5 tim/dag, att föra ett samtal tar energi, många samtal ännu mer men kul är det!
Av stormen i måndags fick vi inget alls trots alla varningar. Ganska skönt faktiskt men lite snopet. Vi hade förberett oss ordentligt, plockat undan allt löst i trädgården, gjort kaffe på termos, satt ljus i alla stakar osv……
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar