tisdag 31 december 2013

Så var det strax dags…

nyår 020 (640x425)
Lite drygt en timma kvar av detta året. Jag ser på många bloggar att man gjort krönikor över året som gått och visst hade jag en liten tanke om att själv göra så… men jag struntar i det, om någon är intresserad så är det bara att bläddra i arkivet.
Det har varit ett bra år. Ett år fyllt av nya erfarenheter, av satsningar och beslut, det har stormat och varit lugnt.
Ja jag är typiskt svenskt nöjd med året Blinkar
nyår 076 (425x640)
Så här på årets sista dag tycker jag det är skönt att reflektera över det som varit och samtidigt bestämma vad jag vill lämna kvar. Lämna kvar och låta vara. Man går och bär med sig saker för ofta, känner jag, sånt som har hänt, människor man mött och sedan lämnat men spåren bär man med sig helt i onödan. Jag väljer att ta med mig lärdomarna men lämna händelserna. Saker händer hela tiden, det är en del av livet men man behöver inte bära med sig allt. Jag har mycket sorg och smärta i bagaget efter de senaste årens sjukdomar men väljer nu att lämna det bakom mig, de lärdomar, erfarenheter och styrkor dessa händelser gett mig bär jag stolt men allt det andra lämnar jag nu…
Jag är den jag är här och nu, inte den jag var för sex år sedan eller tjugo år sedan, att sluta jämföra mig med den jag var innan sjukdomen är något jag beslutat mig för!!
nyår 026 (640x425)
Så jag önskar er alla en härlig sista timma av detta år och ett riktigt GOTT NYTT 2014!!
Helena.

1 kommentar:

  1. Hörde en gång följande kloka ang händelser : " vi bär med oss allt som händer i våra ryggsäckar, men det behöver inte vara några tunga stenar (även om det varit jobbiga händelser) gör om stenarna till papperslappar där händelsen står nedskriven....lättare att bära och ändå inte glömt men hanterat"
    //Lisa

    SvaraRadera