fredag 6 december 2013

Sven och lite till…

001
Ligger här i min varma säng med datorn på magen, varmt kaffe i koppen och en lampa som lyser. Det är många runt här om inte har ström så jag är tacksam. Ja Stormen Sven har susat runt här hos oss sedan igår morse, började lite sakta och har sedan bara ökat. Känns lite obehagligt med så här starka vindar, det tar i så taket kunde lyfta om vi nu haft något riktigt tak… I förra veckan började vi nämligen byta tak, sista stormen som var så började det att droppa vatten i taket i trappan och vi insåg då att taket måste fixas. Så nu har vi haft snickare som bytt ut allt dåligt trä och lagt ny papp, de var färdiga i onsdags men eftersom det väntades ny storm kunde de inte börja med teglet… så det ska de göra idag, sa dom men jag undrar jag.. som det stormar nu så kan de inte komma någon kranbil och lyfta upp teglet…jaja vi får se hur det går. känns i alla fall lite obehagligt med ett tak utan takpannor i detta busväder.
Julen närmar sig lite sakta och det är så mysigt, väntar och väntar för nu ska dottern äntligen komma hem på besök, har inte sett henne sedan i september och nu längtar jag. På jobbet i butiken jular vi var dag, planterar julgrupper och binder kransar, säljer julklappar och slår in paket, det är bara så himla kul. Sa det igår att det känns helt otroligt att få göra saker som är kul i min egen takt och sedan ha betalt för det! Ja man får inte så mycket på Aktivitetsstöd men några kronor är det.
Fy attan n ökar vinden ännu mer och jag hoppas verkligen att byggnadsställningen runt huset är stormsäkrad…
Önskar er alla en fin dag och ta det lugnt i trafiken!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar