torsdag 2 januari 2014

Botten, toppen och vad vill jag mer….

nyår 026 (640x425)
Fortfarande kvar i året som gått Blinkar
Har läst på flera ställen nu om en övning-lek… ja kalla det vad man vill men man summerar året med vad som var botten nappet, topp händelse och vad man vill ha mer av i detta året som vi nu gått in i, en kul grej  som jag nu vill dela med er.
Min botten förra året var, att det tar sådan tid att bli som jag vill vara, ni vet. Fullt frisk, fysiskt och psykiskt stark, jobba fullt ut, köra bil som jag vill osv…
Jag vill alltså vara den jag var förut Blinkar men bara med det goda.. haha.. vilket dröm läge! Om jag fortsätter i det tänket kommer jag aldrig att bli nöjd med mig själv. Jag blir aldrig den jag en gång var och om jag fortsätter att jämföra mina dagliga prestationer med det så… ja då barkar det åt skogen totalt.
Toppen då?
Ja det var helt klart mina starter på jaktprov med hunden. Där vinglade jag igång med hjärtat i halsgropen vilt bultandes, ångest som sprutade ur öronen osv… men fann känslan och njutningen av att samarbeta med min hund och där mina vänner ska jag säga att, jag kom tillbaka starkare och tusen gånger bättre än den jag var innan jag blev sjuk! Kul var det dessutom, när jag väl kom igång ska jag säga för timman innan första starten hade jag kunnat gjort vad som helst för att bara få försvinna ner i jorden, gömma mig under en sten och bara grina… men efter första skicket så var vi igång och efter en stund kom ett stort flin i fejset mitt Ler
Det jag vill föra med mig in i det nya är, att sluta jämföra mig med den jag var och i stället njuta av den jag nu är!!
God fortsättning till er alla!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar