torsdag 13 februari 2014

I morgon…

015
Ja då är det “Allahjärtans dag”…
Är det ytterligare ett jippo, för handlarna att sälja varor och tjänster vi egentligen inte behöver, eller är det en dag att visa varandra lite extra omtanke?
Jag tycker i och för sig att, alla dagar borde vara morsdag, farsdag och födelsedag Blinkar ja att man ska visa samma omtanke och kärlek till varandra varje dag men i den verklighet vi lever i så fungerar det inte så.
Därför är det bra att man har dessa dagar, att vi får en påminnelse om att visa varandra uppmärksamhet. Nu är det mycket fokus på just tvåsamheten denna dag, kan jag tycka, man ska ge blommor till den man älskar osv…. Och där kan jag känna det blir lite, inte fel kanske för visst ska man ge uppskattning till den man älskar men även till alla som behöver det. För det är ju ALLA hjärtans dag, även uteliggarens, tiggarens, gamla farmors, sura gubbens.. osv… Så i år skänker jag en slant till Unicef, lägger en peng i alla insamlingsbössor jag stöter på..  ja jag visar lite extra vänlighet till just ALLA denna dag.. är ni med ?
Nu faller snön här hos mig och jag ska samla ihop den gamla kroppen för ett arbetspass.
Helena.

1 kommentar: