tisdag 18 februari 2014

Jag blir bara så himla….

vår 001 (640x425)

sugen!!

Vilken härlig dag vi hade igår, strålande sol från tidig morgon fram till klockan var 17.00!! En hel dag!! Med bara sol och visst lite kall var vinden men vad gör väl det..

Nej då, pelargonerna vilar fortfarande i källaren men bilden visar tydligt vad jag längtar efter…. Hundarna fick en morgon promenad i skogen upp på berget redan vid niotiden bara för att solen sken, vi har haft några dagar då solen tittat fram så vackert och då har jag tänkt att.. jag ska bara göra det och det och sen gå ut och då har solen redan försvunnit bakom kalla moln, så nu skulle här passas på ordentligt Ler men se solen var ju kvar hela dagen!!

Såna här vårdagar saknar jag verkligen mitt gamla jobb, där man kunde välja att vara ute hela tiden, bara gå in för att äta och vila en stund, ta mellanmålet ute på gården och sedan vara ute tills sista barnet gick hem!! Nu var jag tvungen att jobba eftermiddagen men passade på att sopa lite utanför butiken, i hörnan där solen sken i lä, är det rent och fint nu Blinkar

Blev så sugen på att göra en liten plantering ute vid trappan, bara några minipåskliljor och kanske en pensé, vi har ännu inte fått några i butiken men på ica fanns, så en kruka fick följa med hem igår kväll när jag var inom och fyllde mjölk förrådet.. Visst vet jag att det kommer att komma mer ruskväder och till och med snö men vad gör väl det, en lite färgklick vill jag ha nu. Köpte med mig en liten hängkorg i metall och hönsnät från jobbet som jag tänker klä med mossa och plantera i…..

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar