måndag 17 mars 2014

På tal om…

Hälsostress, det antagligen mest använda ordet just nu… det bloggas om detta och forskas och skrivs massor om detta fenomen.
Jo jag tror på det, jag tror att människor stressas av sin hälsa. Av att äta rätt och vad är då rätt, ena månaden är det Lchf, sen kommer 5:2 och sen nästa och nästa, vad är rätt och vad är fel?
För att inte tala om träning!
Hur ska man träna, vad är, inte bäst, utan mest inne för tillfället. Ska man gympa och kniipa ,) eller springa marathon eller cykla livet ur sig på ett spinning pass?
Kost tillskott då, vad är mest inne nu? Är det alger eller Q10, eller super frön och bär? Ja det finns en uppsjö av allt både mat, träning och tillskott och alla blir väl saliga på sin tro. Följer man sin tro på vad som är bäst för just mig så är väl det bra men för alla dessa stackars människor som följer just den dagens löpsedelstips, då blir det rörigt.
Jag var inne i en sk specialbutik i lördags när vi var på shopping tur. Strosade runt bland STORA burkar med olika pulver och påsar med olika tillskott, en hel vägg med burkar av olika sorters piller för alla möjliga och omöjliga åkommor…
Passade på att fråga killen som jobbade där efter det senaste jag läst om, Silvervatten, han förklarade att nej det hade de inte, det får bara säljas av specialbutiker med tillstånd..  Så kom vi att prata om alla dessa olika saker som fanns i butiken och han slog ut med armarna och sa, “ ingen normal, frisk människa behöver något av allt detta” sund kille tycker jag!
Alla dessa preparat behövs inte om man är en normal tränande människa som äter en sund kost.
Nej min tro är att med en normal kost, vanlig mat, frukt och grönsaker, promenader, en jogging tur om man vill eller så, kommer man långt!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar