tisdag 11 mars 2014

Sol och trädgårdskärlek!

vår 004 (640x425)
Ja nu skiner äntligen solen, som jag väntat och längtat. Denna vinter har varit så mörk, så grå, dimmig och regnig men nu är solen åter!!
Det blommar i min trädgård, i söndags när jag låg och krafsade i rabatterna kom en yrvaken humla susandes förbi.
Fruktträden är klippta, min enda rabatt är inte helt rensad men jag har börjat. Otroligt skönt att bara ha en nu, förut hade jag fyra, en ganska stor som var svårarbetad på grund av formen och tre mindre, nu har jag en lång och smal men som jag kan jobba i från både gräsmattan och grusgången, behöver inte kliva runt bland små skott längre. Krukorna jag planterade i förra året har fått nya lökar som jag köpte på jobbet, färdig drivna, lavendeln från förra sommaren har överlevt och får sitta kvar, lökarna byter jag sedan mot sommarblommor,, när lökarna blommat klart, så himla skönt!!
Nu har jag bestämt vad som ska bli på baksidan huset, där har vi aldrig brytt oss om att fixa ordning och det blev helt uppgrävt när vi gjorde nytt avlopp förra våren. Men där ska bli min alldeles egna terapiträdgård. Har börjat skissa på den och det känns bara så kul, blir mycket grus och sten för att få lugn och harmoni…
Hoppas ni alla har det bra.
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar