tisdag 15 april 2014

Det blåser idag och vad jag läser…

Ja jösses som det blåser idag och kallt är det också! Solen strålar från en klar blå himmel, jag vill bara vara ute men det går inte.. eller det gör det väl om man klär sig som för en Polartur Blinkar
Sitter och sorterar här i bloggen, sätter etiketter på gamla inlägg, eftersom jag oftast bloggar från Windows live så kan jag inte sätta etiketter direkt utan jag får gå in i blogger och redigera senare. Och hur ofta kommer jag mig för med det då.. suck.. alltför sällan men nu tror jag att jag är i kapp.
Så om man vill läsa om resor vi gjort kan man se under “Husvagn” för det är oftast med den som vi far iväg. Är man intresserad av min väg tillbaka efter cancer och utbrändhet, läser man under “Nystart” osv…
Under etiketten “Boktips” kan man se lite av vad jag läser, det är en bråkdel av allt jag
läser, då jag är en flitig läsare, skriver inte om allt men en del blir det. Där hamnar också böcker jag lyssnat på, jag har oftast en bok i lurarna samtidigt som jag läser en annan.
i-sjal-och-hjarta
Denna bok har jag just avslutat, en “snäll och trevlig bok”! Ja en bok om trevliga människor, som oftast är snälla och vänliga mot varandra och där allt slutar lyckligt!
Jag gillar såna böcker. Böcker som handlar om roliga saker, trevliga människor kanske är det en motvikt till mitt eget ofta lite röriga liv. Det liv som kantats av motgångar, smärta och annat skit. Ja jag är en “sucker för lyckliga slut” läser aldrig sk reality böcker om människor som far illa eller får hemska sjukdomar, nej jag är trött på sådant. Sätter jag mig med en bok ska det vara en stunds avkoppling en sorts verklighets flykt, ja sån är jag!!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar