måndag 16 juni 2014

Jag hinner inte med…

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Fin bild på mig? Nej inte precis men med maken bakom kameran så får det bli som det blir..
Bilden är tagen på den 4e dagen i Norge, trött varm och otroligt sliten var jag..
Vi tillbringade Pingst helgen med olika hundaktiviteter på två olika ställen i Norge, där firar man fortfarande annandag pingst så vi fick ta en extra dag ledigt. Åkte upp på fredagen och med två dagars hundutställning och sedan Norska mästerskapen för flatcoated rertiver. Vi vann.. ja vi vann veteranklassen på mästerskapet, har aldrig haft sådant flyt förut. han arbetade som en… ja som han ska men sällan gör Blinkar och vi vann!
4 dagar med en hel massa trevliga aktiviteter, kvällar fyllda med gemenskap, skratt, grillning och kanske ett glas vin eller två Blinkar ja vilken helg vi hade, så otroligt roligt.
Sen for vi hem för att arbeta några dagar, ett besök på arbetsförmedlingen hann jag med också. Innan vi på torsdagen packade bilen för färd mot Sälen. Vi hade bokat en stuga från torsdag till söndag för att i lugn och ro fira min stora dag!
Jodå i fredags fyllde jag 50 år!!
Helt otroligt, jag är piggare och friskare och lever mer nu än jag gjorde när jag fyllde 40.. så jag är nöjd Blinkar Att få uppleva min 50årsdag var för mig ingen självklar sak för några år sedan men det gick bra.
salen 066 (640x506)
Hade tänkt fira med att vandra på Kungsleden men när vi vaknade på fredags morgonen så var det +8 och hård vind så vi planerade om.. Och tog en tur bort till Hundfjället i stället, vandrade genom trollskogen och saknade barnen. När de var små for vi ofta till just Hundfjället en vecka på sommaren och gick då alltid där.. Sen tog vi oss upp till toppstugan, en ordentlig promenad för både oss och hundar! Det blåste otroligt kallt men en härlig tur fick vi. Avslutade dagen med en god middag lagad av maken, rosa champagne och en stund i bastun.
salen 013 (640x480)
På lördagen sken solen och det var alldeles lagom varmt. Turen på Kungsleden var så härlig, att bara vandra på med maken och hundarna, fika i ryggsäcken och ingen brådska, alldeles tyst och bara njuta, så härligt.
salen 026 (640x480)
Dessa fria vidder, långt ifrån stress och hets.
Ja vi hade en härlig resa. Vi hade båda kunnat stanna ett bra tag till men…
På söndag morgon bar det av hemåt för vi var bjudna på treårs kalas på eftermiddagen.
salen 116 (425x640)
Ja de växer fort de små liven, tre år redan!!













Idag går jag här hemma och grejar och fixar, köksfönstren är tvättade och sommar gardinerna uppe och på bänken står tre hinkar med fläder saft som ska ner i källaren och gotta till sig. Ute fladdrar tvätten i solen och vinden och jag ska strax lägga mig i hängmattan och vila, ska bara äta lite först!
Helena.

2 kommentarer: