lördag 26 juli 2014

Hemma igen…

semester -14 048 (425x640)
Vi kom hem redan i onsdags men i den värme vi nu har så har jag inte riktigt orkat skriva…
Egentligen skulle vi varit borta hel veckan men när vi i onsdags morse åt frukost mitt i solen i 26 graders värm, hunden låg och flämtade bunden vid en stolpe, så bestämde vi oss för att åka hem. Det är inte skönt att campa när det är så här varmt. Ingen skugga, folk överallt och varmt, varmt… nej då är det allt skönare hemma i min egen trädgård, skönt för hunden att gräva ner sig under favorit busken och kunna vara lös…
Vad har vi då gjort och varit..
Vi åkte förra fredagen, första stoppet var utanför Grums,då låg vi på Sävsjöns campning. En fin liten camping vid en sjö där man kunde bada med hund överallt, en vandringsled gick runt hela sjön men det var för varmt för vandring..en perfekt camping men med alldeles för få toaletter och duschar! 3!! ja 3 toa/dusch på hela campingen!! tur vi har toa i vagnen …inga bra diskmöjligheter heller… 002 (640x480)
Vi startade på workig - test med hunden på lördagen och det var väldigt varmt men kul, gick väl så där, inte bra men heller ingen katastrof… med tanke på värmen så får jag nog vara nöjd, vi kom trea i klassen och hade poäng på alla stationer, jag hade väl önskat bättre lydnad..
007 (640x480)
På söndag morgon packade vi ihop och drog vidare mot Örebro men ett stop blev det först.. I en reklam tidning hade jag hittat … Ernst butiken! Inte visste jag att den fanns! Och självklart var jag tvungen att kolla in den och Väse ligger ju på vägen så.. ett stop blev det och lite blev det inhandlat. Dottern skulle få en ljusstake var det tänkt, för visst borde det väl finnas en pinne med en ljuskopp på Blinkar men det gjorde det inte, en svart liten gris  blev det… och lite annat, många fina saker och ett besök rekommenderas om man är i närheten, annars hade de webb- shop!
Färden gick vidare mot Ånnaboda!
Där finns en fin camping, en härlig sjö där man får bada med hund, otroligt fin natur och allt man kan önska, en camping vi rekommenderar! som oftast när vi åker till Örebro, så går det “för runt” vi var hos min lilla farmor, hälsade på hos syrran, lunch hos mamma, en shopping tur på sta´n med dottern och min mamma, ett besök i Nora, lunch i Pershyttan, hundträning med en vän, kvälls bad med syster och gud sonen William.. osv.. Ja ni kan tänka vi behövde åka hem och vila Blinkar Men det är kul att träffa alla och speciellt dottern, som jag kan sakna henne, nu jobbar hon hela sommaren och vi hann inte vara så mycket med henne som vi hade velat för hon skulle jobba. Men några trevliga dagar fick vi.
Nu är vi hemma och kan riktigt njuta av de varma fina dagar vi har, badar varje dag, havet är varmt 22-23 grader och inga maneter, helt underbart.
Helena.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar