onsdag 20 augusti 2014

Hur mycket behöver man egentligen?

001 (640x425)

Funderar lite nu på hur mycket saker man behöver för att leva gott.. Vad är de viktigaste saker jag har, sådana som jag skulle rädda först om det började brinna tex? Förutom hundarna då…

Datorn, den är viktig för mig, där söker jag information om det mesta som jag undrar över, håller mig uppdaterad på nyheter, håller kontakter med vänner, söker recept, ja den används till mycket.

Kameran den är också viktig för mig.

Foton från när barnen var små. Och då kommer genast tanken på alla dessa bilder som bara ligger där i en låda. Barnen har varsitt album som går ungefär fram tills de var 8-9 år men resten ligger bara där.

Det får bli ett projekt till vintern, att sortera och sätta in alla bilder och att göra ett Familjealbum eller två Blinkar För inte tittar jag på bilderna i lådan men barnens album ser jag i då och då..

Kläder så jag kan skyla kroppen, en varm jacka och skor.

Plånboken och telefonen.

Ja det är väl ungefär så mycket jag behöver för att klara mig bra.

Men jag vill inte bara klara mig, jag vill ha det bekvämt omkring mig, trivsamt och trevligt. Kuddar, dukar, ljuslyktor och en massa annat trevligt. Efter att nu ha röjjt runt lite här hemma och samlat ihop saker som jag kan skänka vidare till andra så inser jag hur mycket jag egentligen har.

Jag har så mycket kläder som jag behöver för att trivas,inget nytt som ska inhandlas till höst/vinter. Jag har ljuslyktor, filtar, ja allt som jag behöver…

Därför blir det nu inköps stopp fram till nyår, inga nya kläder kommer in!! Inga mer saker heller, så får jag se hur det känns, att leva på/med det jag har!!

Så höstens löfte blir ett köpstopp!!

Det är helt ok att lämna en kommentar, berätta gärna vilka saker ni skulle rädda först!!!

Helena.

1 kommentar:

  1. Jadu, bra fråga.. Vad skulle man rädda?!
    Hund, barn, katter såklart, bilder från barnens uppväxt. Kameran, nje.. Går å köpa nytt! Minnen, sånt som man aldrig kan få igen, och allt levande.. Resten är utbytbart!
    Men helt rätt tanke, hur mycket behöver man eg..

    SvaraRadera