torsdag 21 augusti 2014

Trasigt?

013 (425x640)

Fortsätter idag på temat “Hur mycket behöver jag egentligen” och då kom en tanke på hur länge använder jag en sak innan jag köper en annan.

Hur ofta gör jag mig av med något för att det är trasigt?

Ja när det kommer till elektronik, som telefoner och datorer, då är det ganska ofta, för de håller inte i många år numera. Men jag hör inte till de som byter så fort en ny modell släpps, så teknisk är jag inte. Har jag äntligen lärt mig hur något fungerar, så byter jag inte i första taget!

Inredningsdetaljer som ljuslyktor , krukor och annat byts inte heller så ofta men visst det går sönder en del men jag har en stil, en färgskala som jag gillar och håller mig till den. Gardiner byter jag sorgligt sällan, tar ner och tvättar bara, byter i köket till jul och sommar… Nu har jag under en tid funderat på att köpa nya till köket men i och med köpstoppet så låter jag bli, får bli en koll i tyghögen i stället, finns nog något jag kan sy om. För när jag tänker efter och går igenom, så har jag mängder med saker i skåpen som jag kan använda mig av. Enkelheten i att klicka hem från typ Ellos har gjort att högen blivit liggandes..

Kläder då, helt ärligt, hur ofta slänger jag ett klädesplagg för att det är trasigt av slitage?

Ja det ska vara springskor då, de använder jag till att springa i så länge de är sköna, efter det så blir det hundpromenadskor och sedan gräsklippningsskor innan de åker i soptunnan.

Jag tror att jag skulle klara mig i många år med de kläder jag nu har innan de blev tomt pga slitage! Ett sånt projekt kunde jag ha startat men det lockar inte, för visst är det väl kul med något nytt då och då.

Idag har vi skyfalls regn, varvat med regnskurar här hos mig, perfekt väder för att ta fram symaskinen!

Ha en härlig dag1

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar