måndag 15 september 2014

Köpstopps tankar..

009 (640x425)

Det har gått en tid nu sedan jag bestämde mig för, att inte handla något annat än det jag verkligen behöver för att leva gott. Inga mer kläder ska köpas, jag har allt jag behöver, inget annat än mat och hygienartiklar ska köpas före nyår, till mig. Resten av familjen gör som de vill.

Orsaken till detta beslut är att jag insett att mitt shopping beteende inte var så som jag trodde. Jag har alltid sagt att jag avskyr att shoppa, går inte på köpcentra om jag inte är alldeles tvungen osv.. men när jag rensade ut i skåp och lådor insåg jag att jag visst shoppar, en sak ut, två saker in… skänker bort saker jag aldrig använt och köper sedan nytt.

Suget finns där fortfarande, ser en bild på ett par Hunterstövlar och genast känner jag, att såna vill jag ha… snygga låga boots vill jag ha till hösten osv…

Grejen är ordet, Vill ha, jag vill ha, behöver inte för jag har det jag behöver…

Jag har tråkigt här hemma, utan arbete att gå till, människor runt mig och ett fokus utanför mig själv, det dövar jag med saker, vill ha…..

Insikter är bra att få!

Helena.

1 kommentar:

  1. Hej!! Tack för besöket hos mig :) Ja ibland behöver man sätta stopp på sig själv. Ha en trevlig kväll / Anna

    SvaraRadera