fredag 31 oktober 2014

Måndag & Fredag..

015 (425x640)

Just nu känns det så, det är bara måndag och sedan vips så är det fredag igen. Dagarna rullar på fort som bara den. Just så som det gör när man har kul.

Det är verkligen roligt att vara tillbaka på förskolan igen.

Inte så mång timmar varje dag, får hålla mig tillbaka för att inte vara där mer, ska ta det lugnt nu men det är svårt.

Svårt är det också kan jag tycka, det att vara i yrket, ett yrke jag haft i över 20 år utan att verkligen jobba. När jag arbetstränar har jag inget ansvar för något, ja inga egentliga arbetsuppgifter då. Ska liksom bara flyta med och gå bredvid, göra ingenting mitt i allt och det är svårt, det liksom rycker i mig Blinkar tur jag inte är på den arbetsplats som var min då när jag blev sjuk, för att arbetsträna på sitt jobb är svårt. Jag är så van att göra si eller så i olika situationer men nu får jag inte göra något.

Men det är kul igen och det är viktigast. Visst är det jobbigt när ljudvolymen går upp, när det springs omkring och tjoas, då blir jag lite förvirrad och trött i huvudet, när det kommer flera människor samtidigt som det ska pratas med då kan jag tappa koncentrationen och hör inte riktigt men jag har insett och lärt mig att det är inget konstigt, så tycker de flesta….

Önskar er alla en fin fredag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar