måndag 27 oktober 2014

Med en kropp som känns som mos..

023 (640x425)

Måndag morgon efter en helg i Örebro med hela min familj.

Jo då, kroppen finns, ingen värk men stel som efter ett ordentligt träningspass.

En härlig helg har vi haft tillsammans med barnen och delar av min släkt.

Vi har bott på hotell, maken jag och hundarna, sonen fick sova hos dottern i det minimala studentrummet. Han fick sin dos av systerligt tjat om att han rör sig för mycket, andas för högt, luktar illa, tuggar fel osv… BlinkarTror båda ungarna var nöjda, länge sedan de sågs nu…

Vi har varit på stan och shoppat! Jo jag bröt shoppingstoppet och skäms inte heller… ett par nya höstboots blev det, behövde det och det var ungefär halva priset mot här hemma. Kul var att när jag klev in i hallen hos syrran igår, stog där ett par likadana som hon hade köpt i veckan.. Dottern shoppade skor och sonen en tröja men vad vi njöt av glada skratt, go fika och ett härligt shopping mood, in och ut i alla affärer, klämde kände och skrattade. Middag hos mamma i lördags med bara min familj, sitta länge och prata i lugn och ro, så skönt.

En skön hundpromenad i en folktom stad igår morse, kände att Örebro är min stad, där finns alla minnen, allt jag gjort och en härlig känsla, jo jag känner starkt att jag börjar bli frisk igen, känslor kommer tillbaka och stressen minskar. Men så skitig min stad var! Det borde vara en miljöförstörar skatt på de stora hamburger kedjorna, för 90% av allt skräp som låg på gator och trottoarer bar deras logga, resten var spyor som antagligen innehöll maten, kan inte vara kul att ha butik där och behöva spola spya innan man öppnar..

En tur i Stadsparken och Wadköping en söndag morgon på hösten, det är vackert och lugnt.. ja det kändes som jag återtog Örebro igen. Även om jag trivs där jag bor och antagligen aldrig kommer att flytta tillbaka så är stan en del av mig, just så som det ska vara. Skönt att slippa känslan av stress och obehag jag tidigare alltid haft när vi varit där..

Lyckades dock tima in frukosten samtidigt med alla andra gäster på hotellet, en upplevelse det med. Kändes som sista dagen med mat var inne och alla skulle ha allt samtidigt, knö i köer, folk som slet maten ur handen, inga sittplatser kvar. Fick en kommentar från maken om att vi nog skulle ätit innan promenaden då matsalen var tom och visst skulle vi det.Men mat fick vi och jag som gillar att studera och fundera över människors beteenden fick mig en intressant stund.

Men som sagt idag är kroppen mos men inte huvudet och det är ett stort framsteg! Känns skönt att ha ett eftermiddags pass på förskolan idag, har en hel dag på mig att vila nu.

Önskar er alla en fin måndag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar