lördag 11 oktober 2014

Nej, jag köper inga “Rosa-produkter” i Oktober…

099 (425x640)

Oktober är Bröstcancerns månad och handeln översvämmas av “rosa saker” man kan köpa nästintill allt till förmånen för Bröstcancer fonden. Och visst det är bra, det är bra att man samlar in pengar till forskningen. Tack vare forskning och utveckling av diagnostiken slapp jag ta bort lymfkörtlar helt i onödan, slapp strålningen och kom ganska lindrigt undan, hade jag fått min diagnos för kanske 20 år sedan hade jag nu varit skadad för livet helt i onödan, så jag är tacksam.

Men jag köper inga rosa saker om det inte är så att jag behöver just en sådan, jag köpte tomater på ICA med rosa förpackning just för att jag ville ha den sortens tomater inget annat.

Under september månad har man inom hundsportsvärlden samlat in pengar till “Apportera för livet, mot cancer” i kölvattnet kom en mängd produkter att handla med denna logga på. Det samlades in en stor mängd pengar, helt otroligt bra och folk handlade saker i mängd för att stödja saken men inte jag.

Varför kan man undra…

Jo för jag behövde inga tillbehör just nu, därför valde jag att sätta in pengarna direkt på insamlingskontot i stället. Hade jag varit i behov av något hade jag valt att handla hos de som gav en viss del av summan till insamlingen självklart.

Nej jag väljer att ge mina pengar direkt istället för att handla saker jag inte behöver. Kanske tänker man att, jag behöver inte skänka till fonden, jag har ju köpt alla dessa saker….

Så tänker jag, hur tänker ni?

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar