tisdag 2 december 2014

Smekmånaden är över…

sv 028 (640x425)

Ja nu är jag en bit in i arbetsträningen och som sagt i överskriften så är nyhetens behag och smekmånaden över. Kroppen är trött och musklerna värker.

Gamla spår är djupa och jag märker mer och mer att jag faller tillbaka mest i tankarna, tankarna runt arbetet, hur energi krävande det är, hur tungt det är i perioder, både fysiskt och psykiskt.

Detta är bra, det är just så som det ska vara. Att falla tillbaka men snabbt bli medveten är bra. Att se mina tankar, känna i kroppen just hur det var, hur jag reagerade i olika situationer, att jag går tillbaka till invanda tankespår och till viss del handlingsmönster, det är bra.

Det är nu det egentliga arbetet kan starta.

Men på ren svenska… Fy fan så jobbigt det är!!

Att det dessutom är mörkt och kallt gör inte saken lättare, kylan tränger in i leder och muskler som svarar med värk.

Ja men så är det i mitt liv just nu, mörkt, kallt och värk..ligt Blinkar

Önskar er alla en fin dag!!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar