måndag 8 december 2014

Som ett brev på posten….

002 (425x640)

Jo men så är det…

Igår hade jag en total, eller nästan i alla fall, vilodag. Otroligt skönt, ligga i soffan med en bra bok, varvat med lite filmtittande.

Hundpromenader blev det, som hundägare går det inte att smita, ut på tur, i ur och skur men sen vilade jag.

Maken handlade och lagade middag, jag åt och njöt.

Kände ett stickande obehag i ryggen igår kväll och vaknade idag med… ja men som det brukar, ett litet ryggskott, kotor som flyttat sig och diskar i kläm.

Höfterna värker och gången är vaggande.

Jag vet det ju, det händer ofta… Min kropp mår som allra bäst av rörelse, visst kan jag vila men inte på detta vis…

Nu blir det att ligga på mage på golvet och klämma, höfterna i golvet och resa överkroppen, släppa och resa, släppa… ja det gör ont så in i satan men det hjälper. Sedan upp och gå, sitta är svårt men stå och gå funkar om jag gör det sakta…

Har som tur är en behandling bokad hos bästa spa terapeuten i kväll, ska testa Kraniosakral terapi! Ska vara bra för ländryggsproblem osv…

Önskar er en fin måndag!

Helena.

2 kommentarer:

  1. Ååh.. Dessa ryggar! Hur skönt det än är
    men en total vilodag så ger det konsekvenser på andra håll!
    Hur var behandlingen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Behandlingen var väldigt annorlunda, små lätta beröringar på olika punkter, rygg, huvud och fötter. Kändes nästan fånigt men på slutet var jag totalt avslappnad, kunde legat kvar hela natten ;) Idag är jag stel i alla muskler men det beror på de övningar jag gjorde hemma igår för att få tillbaka disken och lägga kotorna rätt. Värken är nästan borta vilket är skönt.
      Helena.

      Radera