torsdag 8 januari 2015

Det verkar inte bli…

030 (640x425)

Nej det verkar inte som om vi får någon riktig vinter här på Västkusten i år. Ingen snö har vi haft, jo kanske några flingor som dalat här och var men inget mer, några dagar med minus och frost sen blir det varmt igen..

031 (640x425)

Nu är jag väl inte den som klagar över detta, vinter och snö är inget jag direkt är så förtjust i. Visst kan det vara härligt med sol gnistrande snö dagar men det går lika bra med soliga dagar utan snö.

037 (640x425)

047 (425x640)073 (640x425)

065 (640x425)

Idag börjar min vardag igen, fick en extra ledig dag igår men nu drar jag igång. Vad ska då detta år bjuda på i arbetslivet, är det året då jag ska kunna slippa ifrån arbetsförmedlingens tillrättalagda arbeten för att istället kunna börja söka riktiga jobb. Ja det är i alla fall min förhoppning att det ska bli så. Att kroppen ska orka i alla fall deltids arbete.

Det är nu 7år sedan första canceroperationen, 4 år sedan den stora utbrändheten kan det kanske vara färdigt nu, det grundläggande inre arbete jag gjort kan nu få ge resultat och orken så sakteliga komma tillbaka. Ja det är i alla fall min föresats, att jag ska kunna arbeta som vanligt igen när hösten kommer!

Önskar er alla en fin dag.

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar