tisdag 13 januari 2015

Jag tog en liten time-out !

002 (640x425)

Nytt år, nya föresatser.

Jag har nu starta upp med arbetsträningen igen efter juluppehållet. Började lite lätt förra veckan men nu har det dragit igång på riktigt. Kommer att arbeta 4 tim/dag nu med en ledig dag mitt i veckan. Antingen 9-13 eller 13-17. Började igår med ett fm pass, som gick jätte bra, lite stress hem till hundarna som varit ensamma hemma, lille Ville valpen har inte varit ensam så länge förut så oron fanns där, vad har han hittat på.. men inget, visst hade han bråttom ut men inget var tuggat på eller utrivet inne.

Idag jobbar jag em pass och hade då stora planer för allt jag ska hinna här hemma innan jag åker. Gymmet på morgonen, lång promenad med hundarna, röja i tvättstugan för i morgon kommer äntligen tvättmaskins reparatören.. osv!

Samma tänk som jag alltid haft, är jag ledig ska jag hinna massor..

Men när alla åkt till sina jobb i morse kom jag på mig själv med hur jag tänkte, så jag vände huvudet på kudden och somnade om!

Speciellt nu i början av ökad arbets tid så ska jag ta det lugnt, bara fokusera på mig själv och inte hinna med en massa. Det är ingen som bryr sig mer än jag själv. Så det enda som blir gjort idag innan jobb är en promenad med hundarna!!! Röja undan i tvättstugan kan vi göra tillsammans ikväll.

Önskar er alla en lugn och fin dag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar