torsdag 5 februari 2015

Det gick bra..

februari 016 (640x425)

I brist på annat får de bli en solskensbild på glada hundar idag. Jo för vi har haft solsken, i tisdags eftermiddag kom den, så härligt så. Fick bli en strosa sakta runt promenad med hundarna, är så otroligt skönt att bara lura omkring i skog och mark med dessa två.

Vi pratade på det igår på jobbet. Tänk att när man är helt trött och slut efter en dag i barngrupp, där ljudvolymen är i topp och öronen gråter. Då kan jag sätta mig i min bil och köra den korta biten hem för att sedan strosa runt och njuta av tystnaden. Behöver jag handla med något kan jag stanna till vid den lilla butiken i samhället där jag jobbar, snabbt plocka det jag behöver, prata bort en stund med tjejen i kassan och sedan åka hem.

Stackars de som efter jobb måste sätta sig på tunnelbanan eller en knök full buss, åka länge och sedan handla samman med 100 andra trötta arbetare, gå till sin lägenhet i betongförorten osv…  Nej jag har det allt bra här på landet!

Jo det gick bra på kontrollen i tisdags. Så bra att vi bestämde att inte ses något mer, egentligen ska jag gå på kontroll varje år i 5år efter senaste operationen men det känns som slöseri med tid, både min tid och läkarens. man kan inte mäta eller kontrollera om cancern kommer tillbaka. Det är bara jag som måste vara noga med att ha koll, känner jag något i armhålorna eller ser något på brösten som är annorlunda då är det bara att ringa så får jag en tid direkt. Och som vi sa, – det är onödigt att jag kommer varje år för  att berätta att jag mår bra.

Önskar er alla en fin dag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar