måndag 2 februari 2015

Måndag morgon…

Ja idag är det allt en riktig måndagsmorgon, en sån där när man är trött så ögonen blöder och allt går bakochfram.

Kallt är det dessutom, flera minusgrader har vi och en massa snö. Halt som en skridskobana på vägen, tur jag har stadig bil med 4hjuls drift för det gick lite fort ner till bussen med sonen, att vi fick vända halvvägs för glömda saker gjorde inte färden enklare och jag hoppas han kom med bussen för sena var vi dessutom..

Att skrapa bilrutor och vara en mamma innan man ens fått i sig morgonens första kopp kaffe, ja det är en bedrift som kräver många års vana ska ni veta, tröstar mig med att snart, snart så är det vår och snart så är det juni och student och sen får han ta sig till jobbet eller vad det blir på egen hand!!

Sista ungen flygfärdig och på sin egen väg ja det ska bli skönt faktiskt!!

Nu är det bara resten av morgonen kvar, hundar som ska rastas, frukosten ska i magen och jag ska försöka att på något magiskt sätt få ordning på hur jag ser ut så jag inte skrämmer någon på jobbet…

Önskar er alla en fin dag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gadgeten innehöll ett fel