onsdag 13 oktober 2021

Blev ett litet uppehåll..

 

Ja plötslig blev det tyst här.

Datorn har krånglat eller tja det har den gjort ganska länge egentligen suckat och stönat och skärmen blir svart och bilden flimrar och ja det är dags att skaffa en ny men jag gillar inte att lära mig nya teknik saker, gillar när det är som det brukar så en nya dator med Windows 10 är inget som lockar. Nytt foto program, nya funktioner..suck, vill inte.. men nu måste jag snart, fick igång den gamla idag så nu gör jag ett försök..

Sommaren har varit bra om jag minns rätt, känns länge sedan nu när vi redan är inne i oktober. 

Hemma och grejade 1a veckan, fick ett ryggskott 2a veckan när vi skulle åka iväg med husvagnen men det ordnade upp sig med lite ( mycket) hjälp av min osteopat och lite piller.. 

Åkte iväg några veckor, först Läckö men där var så otroligt mycket folk, fasen vad folk det var överallt denna sommar när alla skulle hemestra i Sverige!!

Sen upp till Örebro för att äntligen kunna träffa släkten och vänner, ja vi är nu vaccinerade båda jag och maken så nu kan man röra sig ute bland folk igen.

Från Örebro till Kristinehamn där äntligen flatt mästerskapet blev av, förra året blev ju allt inställt men nu äntligen med olika restriktioner så kunde det genomföras. Så kul att träffas igen men lite trist att inte få gå runt och se själva tävlingen, smög mig med när maken startade i alla fall så lite såg jag. Turistade lite i Kristinehamn  men där var inte mycket att se eller göra. Åt goda våfflor med räkor på Våffelbruket och tittade på Picassostatyn.. Ja det var det, vi stannade en vecka men sen for vi hemåt igen..

Och nu är det höst och jobb och virus igen, vanliga virus numera som inte dödar bara gör oss trötta och gnälliga.. är inne på 4e veckan med förkylning nu. Var på vårdcentralen i måndags då bihålor och öron började göra ont men nu är världen som vanligt igen och läkaren sa att det är bara virus inget allvarligt, du får vila och ta nässpray, det går över.. Vi har otroligt mycket vanliga förkylningsvirus på jobbet denna höst, det är som om de bara legat på vänt under pandemin för att nu slå ner som små bomber på barn och vuxna..

Har vilat lite extra några dagar så nu ska jag snart vara igång igen, var på jobbet igår kväll då vi hade föräldra möte för första gången på länge, 2 år sedan sist. Vi var ute för säkerhetsskull men det var kul, många som kom och alla var nöjda. 

Ja det känns som att pandemin är över och världen så sakta kommer igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar