fredag 18 maj 2012

Väckt av telefonen!

06.15 ringer mobilen!
Och i luren finns en spralligt glad dotter, snart går planet och allt är bra, ville bara säga hej då! Jo då tio glada blivande student tjejer på väg till en vecka i Grekland…
Det svider i mammahjärtat men nu är hon stor och kan ta hand om sig själv, om jag upprepar den meningen många gånger så blir jag nog snart övertygad Blinkar
En bra övning inför det som kommer till hösten, med studier på högskolan och flytt till annan ort, vart det blir vet vi inte än men nu är det dags, den först födda lämnar boet. Jag är glad och stolt, samtidigt som en liten tår, kanske en tagg i hjärtat känns, varför går tiden så fort?
Det är väl inte så länge sedan hon föddes, min prinsessa, 19 år är det den 20e…. vart tar tiden vägen? Bläddrade i hennes fotoalbum härom dagen när jag letade bild till student plakatet…snyft….jag minns det som igår, alla dessa bilder, alla dessa händelser.
Ja jag är glad över alla minnen, alla saker som vi gjort, tiden vi haft och tänker med glädje och stolthet på allt.
Nu börjar en annan tid, en tid när det kommer nya saker, nya upplevelser…..

Idag skiner solen här hos oss!
Önskar er en fin dag, Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar